Leveranciersrelaties beheren in China - 5 sleutels tot succes

- Nov 28, 2017-

Leveranciersrelaties in China beheren - 5 sleutels tot succes

2017-02-15 04:17 door China Importal

UT8QtmbX1xaXXagOFbXh.jpg


Ten slotte hebt u uw goederen uit China ontvangen. Afgezien van een paar defecte eenheden is alles prima. Gefeliciteerd, je hebt het gehaald. U hebt iets bereikt dat de meeste kleine bedrijven nooit zullen doen: een succesvolle relatie opbouwen met een Chinese leverancier. Het kan een game changer voor uw bedrijf zijn. Met de juiste Chinese leverancier kunt u misschien nog vele jaren mooie winsten behalen. Het zou je zelfs de overhand op de markt kunnen geven. Dat is zeker iets dat niet verloren mag gaan. Laten we eens kijken hoe u uw leveranciersrelatie kunt onderhouden - naast uw eerste bestelling.

Advies 1: Laat u niet verleiden om over te schakelen naar een "goedkopere" leverancier

Alles lijkt in orde totdat je op een dag een e-mail ontvangt van een leverancier die een prijs citeert, dat is veel minder dan wat je huidige leverancier aanbiedt. Als u geen goed prijsonderzoek heeft gedaan (bijvoorbeeld prijzen vergelijken tussen verschillende leveranciers), betaalt u mogelijk meer dan u zou moeten.

Chinese leveranciers aarzelen echter zelden om grote beloften te doen (zolang ze niets hoeven te ondertekenen). Wat ik wil zeggen, is dat je de nieuwe aanbieding moet doen, met een korrel zout. Een leverancier die ver onder de marktprijs citeert, vertelt je waarschijnlijk niet het hele verhaal. U krijgt mogelijk een product dat niet voldoet aan uw kwaliteitsvereisten, productspecificaties of de wettelijke certificeringsnormen in uw land. Sommige Chinese leveranciers zijn in feite klaar om zover te gaan, om een ​​nieuwe klant te krijgen - al was het maar voor één aankoop.

Als het niet kapot is, repareer het dan niet. Het veranderen van een leverancier is riskant en tijdrovend.

Advies 2: knijp niet in de marges van uw leverancier

Chinese leveranciers zijn gewend aan prijsonderhandelingen. Tot op zekere hoogte wordt het zelfs verwacht. Dat gezegd hebbende, uw leverancier is een commerciële onderneming - geen liefdadigheidsinstelling. Als ze geen zinvolle winst maken op uw bestelling, geven ze uw bestellingen minder aandacht. Ze kunnen zelfs zover gaan dat ze de kwaliteit van uw product verminderen, zonder het u te vertellen.

Advies 3: Ontspan uw Quality Assurance-procedure niet

Als u na de eerste zending tevreden bent, kunt u iets ervaren dat kwaliteitsvervaging wordt genoemd. De leverancier grijpt de kans om hun winstmarges te verhogen door goedkope en ondermaatse materialen te gebruiken.

De kwaliteit wordt beetje bij beetje verlaagd, tot je merkt dat er iets mis is. Dat is geen goede zaak. Laat je leverancier weten dat je niet een van die goedgelovige dwazen bent.

Advies 4: vertrouw nooit op één contactpersoon

Heeft u zich ooit afgevraagd waarom Chinese verkoopmedewerkers vasthouden aan e-mailaccounts van G-mail en Hotmail in plaats van de e-mail van het bedrijf te gebruiken? Dat komt omdat zij zichzelf beschouwen als freelancers. Het personeelsverloop is erg hoog in China. Het is goed mogelijk dat uw bestaande contactpersoon zijn of haar koffers inpakt en op een gegeven moment naar een ander bedrijf gaat.

Wanneer dat gebeurt, wilt u niet dat hij of zij uw bedrijf naar een nieuwe leverancier brengt - een leverancier waar u niets van afweet.

Advies 5: Prijsstijgingen beheren

  China is een chaotische plek om zaken te doen. Ik weet het uit ervaring. In vergelijking met het Westen is de beheersing van de kosten in China veel moeilijker. Het minimumloon wordt verhoogd, de verzendkosten veranderen van week tot week en de onderaannemers van leveranciers doen wat ze kunnen doen om hun winst te drukken. Wat ik wil zeggen is dat prijsverhogingen zeker zijn. Dat is ook de reden waarom Chinese leveranciers zeer terughoudend zijn om contracten met een vaste prijs te accepteren.

Er zijn echter bepaalde beperkingen aan de hoeveelheid waarmee de leverancier moet kunnen wegkomen. Hoewel de lonen van jaar tot jaar met 10 - 15% kunnen stijgen, is dit geen geldige reden voor de leverancier om de prijs met hetzelfde percentage te verhogen. De arbeidskosten zijn vaak een fractie (5 - 20%) van de productiekosten. Andere kosten, zoals stijgingen van grondstofprijzen, moeten worden ondersteund door een externe partij.

Het onderhouden van nauwe relaties met leveranciers is essentieel voor elk klein bedrijf dat op zoek is naar bronnen uit China. Maar u moet ook voorzichtig te werk gaan bij het beheer van deze relaties, om transactiekosten te verminderen, herhalingsaankopen te versnellen en uiteindelijk uw bedrijf te laten groeien.

 

Content Disclaimer

  Alle gegevens en informatie die in dit artikel worden verstrekt, zijn uitsluitend voor informatieve doeleinden en noch de auteur noch Alibaba.com doen uitspraken over de juistheid, volledigheid, actualiteit, geschiktheid of geldigheid van enige informatie in dit artikel.

Noch de auteur noch Alibaba.com zijn aansprakelijk voor fouten of weglatingen in deze informatie of voor verliezen, verwondingen of schade die voortvloeien uit het weergeven of gebruik ervan.


Een paar:Acryl Gouden Buis Plasticiteit Sterke Toepasbaarheid Breed Volgende:Wat zijn de voordelen van organisch glas?