Defecten voorkomen en beheren tijdens de ontwikkeling van productmonsters

- Dec 02, 2017-

Defecten voorkomen en beheren tijdens de ontwikkeling van productstalen

2016-11-04 04:53 door China Importal

Content Disclaimer

Alle gegevens en informatie die in dit artikel worden verstrekt, zijn uitsluitend voor informatieve doeleinden en noch de auteur noch Alibaba.com doen uitspraken over de juistheid, volledigheid, actualiteit, geschiktheid of geldigheid van enige informatie in dit artikel.

Noch de auteur noch Alibaba.com zijn aansprakelijk voor fouten of weglatingen in deze informatie of voor verliezen, verwondingen of schade die voortvloeien uit het weergeven of gebruik ervan.

4.Product-sample-development.jpg

De eerste monsterbatch valt zelden teleur. Ik zou zeggen dat de meeste ondernemers die van Aziatische fabrikanten kopen, kunnen getuigen van deze verklaring.

Het voorbeeldontwikkelingsproces is erg onvoorspelbaar en wat aanvankelijk een paar weken zou duren, kan opeens maanden duren - in extreme gevallen, zelfs jaren. De sleutel om te voorkomen dat het voorbeeldontwikkelingsproces uit de hand loopt, is communicatie tussen de koper en de fabrikant.

In dit artikel leggen we uit wat de praktische aspecten zijn van het beheer van het ontwikkelingsproces van productmonsters, waaronder hoe defecten in een vroeg stadium kunnen worden voorkomen en hoe oplossingen kunnen worden gevonden en gevonden voor problemen die zich voordoen.

Het opstellen van voorbeeldspecificaties en bestelvoorwaarden Document

Duidelijke communicatie is cruciaal bij het omgaan met buitenlandse producenten. Daarom is de eerste stap van het proces om alle voorbeeldspecificaties en bestelbegrippen te schetsen. Een goed opgesteld voorbeeldorderdocument kan het risico van misverstanden en verwaarlozing verminderen, waardoor het aantal toekomstige herzieningen wordt beperkt. Dit moet worden opgenomen:

1. Productspecificaties


Contractfabrikanten verwachten dat de koper alle relevante specificaties verstrekt, inclusief technische specificaties, normen en voorschriften waaraan het product moet voldoen. Wees overduidelijk. Niets is vanzelfsprekend en geen specificatie is 'te voor de hand liggend' of onbelangrijk om in uw specificatie te worden opgenomen. Neem de volgende items op:

  • Stuklijsten / componentenlijst

  • Dimensies

  • Maattabel

  • toleranties

  • Kwaliteitseisen

  • Technische normen (bijvoorbeeld ASTM en ISO)

  • Stofvereisten (bijv. REACH, RoHS en California Proposition 65)

2. Bijlagen


Ontwerptekeningen, productfoto's, 3D-weergaven en afdrukbestanden moeten bij de productspecificatie worden gevoegd. Sommige leveranciers, afhankelijk van de branche, kunnen helpen met bepaalde ontwerpprocedures, maar nemen het niet als vanzelfsprekend aan. Zorg ervoor dat alle bestanden correct zijn, omdat ze direct worden toegepast, zonder in veel gevallen door de leverancier te worden gecontroleerd op het monster. Elke fout die tijdens het ontwerpproces wordt gemaakt, zal daarom hoogstwaarschijnlijk het monster vernietigen.

  • fotokopieën

  • Ontwerp concepten

  • CAD-bestanden

  • Logo / print-bestanden

  • Kleurstalen

Bestelvoorwaarden


Naast productdetails en de aanvullende bijlagen, moet u een kader voor de voorbeeldontwikkelingsprocedure instellen. Als u bijvoorbeeld nalaat te vermelden dat toekomstige revisie van de monsters kosteloos zal worden opgenomen, kan de leverancier mogelijk meer geld vragen voor het tweede en derde monster.

Zodra door beide partijen is overeengekomen, ondertekent en stempel de leverancier het voorbeeldordervel met bijlagen. Vraag een originele kopie aan op uw adres in plaats van een digitale kopie. Na ontvangst kunt u de monsterprijs aan de leverancier doorgeven.

Eerste monsterbatch

Het eerste monster is bijna nooit perfect, vooral als het gaat om OEM-producten (op maat ontworpen). Als de leverancier minstens 60% van de specificaties goed heeft, ben je op het goede spoor. Stuur een bevestiging naar uw leverancier dat u de voorbeelden hebt ontvangen en geef specifieke feedback over elk detail in een gestructureerd formaat:

1. Fotografeer alle kwaliteitskwesties en de details die de fabrikant 'goed heeft'

2. Maak een document met alle kwaliteitsproblemen die moeten worden opgelost, inclusief de foto's die deze details bevatten.

3. Verzend het document naar de leverancier en vraag ze om:

a.) Leg uit waarom ze niet voldeden

b.) Hoe (of als) ze het probleem kunnen oplossen bij de volgende voorbeeldrevisie.

Wees heel specifiek bij het uitwerken van kwaliteitsproblemen. In plaats van lange paragrafen te schrijven (die waarschijnlijk leiden tot verdere misverstanden), moet u de tekst zo kort mogelijk houden en geen vulwoorden gebruiken.

Het is ook van belang om te benadrukken wat de leverancier daadwerkelijk heeft weten te realiseren. Maak foto's en voeg notities toe, in een apart document. Dit dient als waardevolle feedback voor de leverancier bij het maken van de volgende voorbeeldrevisie.

Door ze te vertellen wat ze goed hebben gedaan, heeft de leverancier meer referentiepunten en kan daardoor nieuwe problemen bij de komende monsterbatch voorkomen.

Vraag geen tweede monster totdat de leverancier heeft gereageerd op elk in de lijst opgenomen defect. Verwacht echter geen duidelijke uitleg van alle punten. In veel gevallen komt het niet naleven eenvoudigweg voort uit verwaarlozing of misverstand op de werkvloer. Dat gezegd hebbende, veel problemen doen zich voor als gevolg van een gebrek aan technische mogelijkheden. Het blootleggen van dergelijke beperkingen is onderdeel van het ontwikkelingsproces en het kan zijn dat u uw ontwerp- en kwaliteitseisen moet aanpassen.

Tweede steekproefpartij


In dit stadium zullen de meeste kwaliteitsproblemen worden geëlimineerd. Het productmonster op uw bureau lijkt veel op het eindproduct. Er kunnen echter kleine problemen blijven bestaan ​​en u moet de documentatie en feedbackprocedure herhalen. U moet ook voorbereid zijn om nieuwe problemen aan te pakken die niet aanwezig waren in het eerste monster.

Ga niet verder met de derde (hopelijk definitieve) voorbeeldrevisie, totdat de leverancier feedback heeft gegeven over waarom het probleem zich voordeed en hoe zij het willen oplossen. Een leverancier die dezelfde fouten blijft maken, wordt echter uitgesloten van het proces.

Third Sample Batch

De derde voorbeeldrevisie moet geschikt zijn voor massaproductie. Het zal in grote mate een exacte replica zijn van het in massa geproduceerde product. U kunt nu verder gaan met een definitieve fabrikantenelectie en later een testrun bestellen.

In een ideale situatie sluit u ze uit en gaat u verder met de volgende fabrikant.

Maar dingen zijn zelden zo eenvoudig. Stel jezelf voor dat je zes maanden bezig bent geweest met het ontwikkelen van monsters. Bij elke revisie worden sommige problemen geëlimineerd, terwijl nieuwe problemen zich voordoen.

Wees systematisch bij het beheer van de productie van voorbeeldorders en verwijder diegenen die niet van een eerste eerste revisie naar een laatste monster gaan, klaar voor massaproductie. Proberen om de manier van werken van een fabrikant te veranderen is bijna zonder uitzondering een verspilling van tijd en geld.

Je wilt toch zeker niet gokken op het verkeerde paard. Maar als je op meer dan één komt, zeg drie of vier, verbetert je kans op succes drastisch.

Met andere woorden, bestel monsters van ten minste twee verschillende leveranciers, om er zeker van te zijn dat u iets hebt waarop u kunt terugvallen. De extra kosten zijn vaak te verwaarlozen (tenzij zeer dure gereedschappen vereist zijn) en u kunt leveranciers uitsluiten die geen acceptabele monsters produceren.


Een paar:700 stuks witte acryl cosmetische tray Order van Amerikaanse klant produceren Volgende:Hoe zit het met de prijslijst van acrylplaten? Wat zijn de formaten van acrylplaten?